KöpvilLkor
Vi hoppas att du och din katt eller hund kommer att älska Yora-produkterna. Om du har några frågor kan du skicka ett e-postmeddelande till oss på kontakt@yora.no. Här får du information om vad som gäller om du ångrar köpet, om du vill reklamera en produkt eller om du vill använda vår smakgaranti.
1. Leverans
2. Ångerrätt
3. Reklamation
---
1. Leverans
Leveranstid 3-5 dagar
Fri frakt på beställningar över 599 kr
För beställningar under 599 kr tillkommer en avgift på 73 kr inklusive moms.
Alla priser anges i norska kronor och inkluderar mervärdesskatt.
Beställningar skickas med Norges Pakke och levereras till närmaste postombud. Leveranstiden för produkter som finns i lager är vanligtvis runt 3 arbetsdagar. Vi meddelar dig om eventuella leveransförseningar via nätbutiken. Eventuella fraktkostnader beräknas och anges i samband med betalning. Du kan se din beställnings- och leveransinformation i nätbutikens kassa innan slutgiltigt godkännande av beställningen. Om produkten försvinner eller skadas under leveransen, vänligen rapportera det inom 14 dagar. Paket som skadats under leveransen bör omedelbart rapporteras till det ansvariga leveransföretaget eller direkt till oss.
---
2. Ångerrätt
Som kund har du 14 dagars returrätt och bytesrätt på alla produkter som säljs i vår nätbutik (yora.no). Om du har köpt produkten från en återförsäljare, vänligen kontakta återförsäljaren direkt angående hanteringen av ditt ärende.
Ångerrätten gäller från den dag du mottar din beställning och gäller endast oöppnad förpackning (dvs. produkten ska vara i nyskick/obruten förpackning). Om du vill returnera dina varor, börja med att kontakta oss på kontakt@yora.no, ange ditt ordernummer och orsaken till returen (t.ex. byta storlek), så hjälper vi dig vidare. När vi har mottagit och behandlat ditt ärende återkommer vi med information om hur du returnerar produkten. Du som kund är ansvarig för eventuella returfraktkostnader.
Om du nyttjar ångerrätten och vill ha en återbetalning kommer vi att behandla återbetalningen så snart som möjligt, förutsatt att vi mottagit den returnerade produkten. Återbetalning sker via samma betalningsmetod som du använde vid köpet.
---
3. Reklamation
Om du upptäcker ett fel på en produkt har du som konsument rätt att reklamera det. Kontrollera därför alltid ditt paket så snart du mottar det. Om du mottagit fel produkt, om produkten är skadad eller om något saknas, vänligen kontakta oss direkt på kontakt@yora.no. Kom ihåg att ange ditt ordernummer och orsaken till reklamationen så att vi kan hjälpa dig på bästa och snabbaste sätt.